فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

تاج گل, باکس گل, سبد گل, دسته گل, گلدان, گیاه آپارتمانی, دسته گل عروس

فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

تاج گل, باکس گل, سبد گل, دسته گل, گلدان, گیاه آپارتمانی, دسته گل عروس

فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

بهترین گل ها و بهترین دیزاین ها برای تمامی مجالس عروسی افتتاحیه تولد تبریک و نیز تاج های مراسم ترحیم و عزا و یا مراسم شادباش.انواع سبد های زیبای گل ، دسته گل، باکس گل، گیاهان آپارتمانی و آموزش گل آرائی.

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۰۳ ب.ظ

گیاه آپارتمانی گاردنیا

از گیاهان با ظرفیت اکسیژن سازی بالا می باشد. دارای برگ‌های براق و همیشه سبز و گل‌های زیبا و خوشبو بوده و استفاده از آن در اتاق خواب معمول است. مطالعات نشان می‌دهد نگهداری یک گلدان گاردنیا کیفیت بهتر خواب را به دنبال دارد و حتی تاثیر آن با قرص والیوم در کاهش استرس و خواب‌آوری برابری می‌کند. نگهداری از این گیاه نیازمند توجه زیاد است تا برگ‌ها و گل‌ها زیبایش دوام خوبی داشته باشند. پس آن را در فضای روشن با نور غیرمستقیم خورشید نگهداری کنید.
اسم علمی گیاه Gardenia Jasminoides ، از خانواده Rubiaceae  میباشد این جنس از 25 گونه ممختلف، ازگیاهان همیشه سبز درختچه ای و یا درخت کوچک، تشکیل شده است. معمولا ارتفاع وگسترش گونه مذکور به 60تا 120 سانتی متر می رسد. بومی چین می باشد و برگهای سبز تیره ، براق و نیزه ای دارد. گل های َآن منفرد، سفید و معطر است و از اواخر بهار تا اواخر خرداد ظاهر می گردد. گاردنیا را می توان، در تابستان ، خارج از گلخانه یا آپارتمان و در فضای باز قرار داد. این گیاه احتیاج به یک دوره خواب زمستانی دارد و باید در این مدت درجه حرارت 12 درجه سانتیگراد باشد.
مراقبت: به نور زیاد، حرارت بالا، آبیاری معمولی، رطوبت هوای 50 تا 70 درصد و خاک اسیدی احتیاج دارد.
کود: کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان 2 گرم در لیتر ، هر هفته یکبار، از اسفند تا آبان مورد استفاده قرار داد.
خاک: مخلوطی از خاک جنگلی ، ماسه و کود حیوانی برای رشد گاردنیا مطلوب است این خاک باید فاقد مواد آهکی باشد.
تکثیر: از اواسط تا اواخر بهار، می توان گاردنیا را تکثیر کرد. برای این منظور، قلمه های انتهایی ساقه را که طول 8 تا 10 سانتیمتر، با قیچی باغبانی جدا کنید و در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید. سپس هر یک را در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر حاوی کمپوست با پایه پیت، قرار دهید. آنها را با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و دما را حدود 18 تا 20 درجه سانتیگراد نگه دارید و دقت کنید که خاک به اندازه کافی مرطوب باشد. پس از دو ماه ریشه دهی انجام خواهد شد، بعد از آن، گیاه را یه گلدان با قطر دهانه 11 تا 13 سانتی متر، حاوی کمپوست گلدانی با پایه پیت، مناسب گیاهانی که به PH  پایین احتیاج دارند، بکارید.
عوارض و درمان:
چنانچه که گیاه پژمرده شده و غنچه ها ریزش نمایند، باید گلدان را به محل گرمتری ببرید و اجازه دهید سطح خاک قبل از آبیاری خشک شود، زیرا این عارضه در اثر هوای سرد و مرطوب حادث می شود اگر دیدید برگ کم رنگ شده اند و لکه ای دیسک مانندی روی آنها به چشم می خورد، برگهای گاردنیا را با سم حشره کش نفوذی سمپاشی کرده و پس از 48 ساعت دیسکها را با پارچه نرم پاک کنید . برگهای گاردنیا دراثراملاح وجود درآب یا خاک و یا کمبود آهن، زرد میشوند فقط رگبرگها سبز باقی می مانند. زخمهای پنبه ای سفید، روی برگها و در قاعده آنها نیز نتیجه  فعالیت حشره ای آفت میباشد. با سم حشره کش نفوذی، هر دو هفته یکبار، گیاه را سمپاشی کنید. تشنگی مفرط در تابستان باعث ریزش برگها می شود.سعی کنید سطح خاک را همیشه مرطوب نگه دارید. رطوبت بالای محیط می تواند گلها را زرد کند. اگر جریان ملایم هوا را برقرار کنید مشکل بر طرف می شود. گیاه سالم در اثر املاح موجود در آب و یا عدم رطوبت کافی، غنچه هایش را از دست می دهد، همچنین در اثر غبار پاشی روی گلها، آنها رنگ خود را از دست می دهند. اگرهم دیدید برگهای جدید ریز هستند ، گیاه از کمبود عناصر غذایی رنج می برد. هر دو هفته یکبار آن را تغذیه مصنوعی کنید.


گلفروشی آنلاین گل کد

ارسال گل به تمام نقاط تهران

بازدید از محصولات:www.golcode.com

بازدید از صفحه اینستاگرام:https://instagram.com/golcode

سفارش در تلگرام:https://t.me/golcodeservice

ویدئوهای ما در آپارات


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی