فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

تاج گل, باکس گل, سبد گل, دسته گل, گلدان, گیاه آپارتمانی, دسته گل عروس

فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

تاج گل, باکس گل, سبد گل, دسته گل, گلدان, گیاه آپارتمانی, دسته گل عروس

فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

بهترین گل ها و بهترین دیزاین ها برای تمامی مجالس عروسی افتتاحیه تولد تبریک و نیز تاج های مراسم ترحیم و عزا و یا مراسم شادباش.انواع سبد های زیبای گل ، دسته گل، باکس گل، گیاهان آپارتمانی و آموزش گل آرائی.

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۲۴ ب.ظ

گیاه آپارتمانی فیلودندرون

گیاهی بسیار زیبا و محبوب می باشد.این گیاه سرعت تکثیر بالائی دارد و از گیاهان رونده به شمار می آید.گیاه بالا رونده ی آن برگ هایی قلبی شکل و گاهی نوک تیز دارد که ریشه ی این نوع عموما هوایی است. اگر به یاد داشته باشید مانند گیاه بونسای و انجیر که ریشه ای هوایی دارند. اما نوع غیر بالا رونده ی آن برگ هایی پهن و با شکاف عمیق دارد. اما به دلیل برگ های متفاوت و متنوعش بسیاری فکر می کنند که از این گیاه انواع بسیاری وجود دارد. به همین دلیل در بیشتر خانه هایی که گل و گیاه نگهداری می کنند این نوع گیاه حتما یافت می شود.اگر منزل شما شمالی است و به اصطلاح نورگیری اش بسیار بیشتر از آفتاب گیری آن است این گیاه برای شما انتخاب خوبی است. زیرا این گیاه با تابش مستقیم آفتاب ضعیف شده و به سرعت واکنش نشان می دهد. بهترین جا برای این گیاه مکانی به دور از تابش مستقیم آفتاب است.
اما در مورد محیط منزل و محیطی که این گیاه را نگهداری می کنید. بهتر است محیط منزلتان همیشه مرطوب باشد و حتی برای پاک کردن و گرده روبی برگ های این گیاه بهتر است با یک اسفنج مرطوب این گیاه را پاک کنید. به این ترتیب کاملا غیر مستقیم آن را مرطوب نگه داشته اید. اگر دمای منزل شما بیش از 25 درجه در تابستان شد این نوع آب پاشی و افزایش رطوبت را حتما انجام دهید. زمانی که برگ ها هر روز پاک شوند، رنگ برگ های گیاه شما پر رنگ و براق تر خواهد شد.
خاکی که مناسب این گیاه است خاکی است که آب را از خود به راحتی عبور دهد و به اصطلاح خاک نرم باشد.
به همین صورت برای آبیاری بهتر است بدانید که این گیاه به طور متوسط نیاز به آبیاری دارد و اگر در زیر گلدانی شما آب جمع شد حتما آن را خالی کنید که دچار بیماری در گلدان و ریشه نشود. اگر از زیر گلدان راهی برای خروج وجود نداشته باشد باعث می شود برگ های شما کوچک بماند و رشد نکند. اگر دیدید که برگ های این گیاه رنگ پریده اند و به سبز رنگی و براقی که این گیاه بدان شهره است نمی رسد، مطمئن باشید با گرم تر کردن محیط رنگ این گیاه به سبز باز می گردد.
برگ ها معمولا قلبی شکل تا 5 اینچ (12.7 سانتیمتر) طول در گیاهان بالغ تا 12 اینچ (30 سانتی متر) طول میتواند داشته باشد
فیلوندرون به نور متوسط، گرمای زیاد، آبیاری متوسط، رطوبت ۵۰ تا ۹۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد.
کود مورد نیاز این گیاه را میتوان به میزان ۳ گرم در لیتر، هر هفته یکبار، از فرودین تا مهر ماه، مورد استفاده قرارداد.
مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه برای رشد فیلودندرون مناسب است
برای ایجاد محیط مناسب باید قیـّمی را که ارتفاع آن از گیاه بلندتر باشد، در پای بوته فرو کرد و دور آن را با خزه پوشاند و بوته را به قیم بست تا به تدریج ریشه نابجا به داخل خزه فرو کند و خود را بالا بکشد؛ همچنین می توان اجازه داد گیاه به خودی خود رشد کند و از گلدان به پایین سرازیر شود
به طور کلی در حرارت کمتر از 10 – 15درجه در زمستان از بین می روند
تمام انواع فیلودندرون ها باید از تابش مستقیم آفتاب محفوظ بمانند، محل نیم سایه مناسب است (جای این گلدان در لبه پنجره یا لبه میز مناسب است).
در تمام دوره ی رشد، آبیاری مرتب لازم است و آب مازاد زیر گلدان را باید خالی نمود. در زمستان هفته ای یک یا دو بار آبیاری کافیست. بهتر است اجازه دهید بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک شود.سطح برگ ها را بایستی به طور مرتب حتی دو مرتبه در روز در تابستان اسپری نمود و در زمستان چنانچه در اطاق گرم نگهداری شود، یک مرتبه در روز اسپری می نمایند.هر دو تا سه سال یک مرتبه تغییر گلدان می دهند.استفاده از قیم پوشیده از خزه برای چسبیدن ریشه های هوایی و مرطوب نگه داشتن آن در تابستان توصیه میشود
در صورتی که مشاهده کردید برگهای گیاه زیبای فیلودندرون می ریزند و ساقه ها خم میشوند، احتمال بدهید گیاه تشنه و هوا خشک است، گیاه را فراوان آبیاری کرده و به محل خنکتری منتقل کنید.نور کم و یا کمبود مواد غذایی میتواند باعث درازای ساقه ها و فاصله زیاد بین برگها شود. نقاط قهوه ای و سیاه در مرکز یا نوک برگ معرف آسیب اشعه مستقیم آفتاب است
اگر در سطح زیرین برگ ها لکهای برجسته قهوه ای وجود داشت، هفته ای یکبار با سم حشره کش نفوذی گیاه را سمپاشی کنید تا علایم بر طرف گردد
در صورتی که از رشد فعال وظهور برگهای جدید خبری نباشد می توان حدس زد، محیط گیاه خیلی سرد است. اگر آن رابه جای گرمتری ببرید مشکل بر طرف می شود. هوای سرد همچنین می تواند برگها را چین و چروکدار و قهوه ای کند.برگهای پایینی گیاه هم در اثر خاک باتلاقی و یا آبیاری با آب خیلی سرد، می ریزند و زرد می شوند.
این گیاه بالا رونده و زیبا، یکی از گیاهانی است که تکثیر آن با موفقیت بسیار همراه است. زمانی که ریشه دهی صورت می گیرد تحمل گیاه در مقابل آشفتگی کم می شود. بنابراین بهتر است قلمه ها از ابتدا در گلدانی کشت شوند که در آینده در آن رشد کافی کنند. همچنین بهتر است قلمه ها را پس از ریشه دهی با کود مایع تغذیه کنند. برای تکثیر شما می توانید قلمه ای انتهایی ساقه را به طول ۸ تا ۱۰ سانتیمتر ، با یک چاقوی تیز جدا کنید و انتهای قلمه را در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و یا هر ۳ تا ۵ قلمه را در گلدان با قطر دهانه ۹ سانتیمتر، حاوی کمپوست بذر و قلمه، بکارید. خاک را مرطوب کنید و گلدانها را در نور مناسب و دمای ۲۰ درجه سانتیگراد نگاه دارید و با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید. ریشه دهی یک ماه یا بیشتر طول خواهد کشید. گیاهانی که در بهار تکثیر شده اند، انبوه تر و شکیل تر می باشند.
عوارض و درمان:
چنانچه برگهای گیاه زیبای فیلودندرون می ریزند و ساقه ها خم میشوند، احتمال بدهید گیاه تشنه و هوا خشک است، گیاه را فراوان آبیاری کرده و به محل خنک تری منتقل کنید. نور کم و یا کمبود مواد غذایی میتواند باعث درازی ساقه ها و فاصله زیاد بین برگها شود. نقاط قهوه ای و سیاه در مرکز یا نوک برگ معرف آسیب اشعه مستقیم آفتاب است. اگر هم در سطح زیرین برگها لکهای برجسته قهوه ای وجود داشت، هفته ای یکبار با سم حشره کش نفوذی گیاه را سمپاشی کنید تا علایم بر طرف گردد. در صورتی که از رشد فعال وظهور برگهای جدید خبری نباشد می توان حدس زد، محیط گیاه خیلی سرد است. اگر آن رابه جای گرمتری ببرید مشکل بر طرف می شود. هوای سرد همچنین می تواند برگها را چین و چروکدار و قهوه ای کند. برگهای پایینی گیاه هم در اثر خاک باتلاقی و یا آبیاری با آب خیلی سرد، می ریزند و زرد می گردند.


گلفروشی آنلاین گل

ارسال گل به تمام نقاط تهران

بازدید از محصولات:www.golcode.com

بازدید از صفحه اینستاگرام:https://instagram.com/golcode

سفارش در تلگرام:https://t.me/golcodeservice

ویدئوهای ما در آپارات


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی