فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

تاج گل, باکس گل, سبد گل, دسته گل, گلدان, گیاه آپارتمانی, دسته گل عروس

فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

تاج گل, باکس گل, سبد گل, دسته گل, گلدان, گیاه آپارتمانی, دسته گل عروس

فروشگاه آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی

بهترین گل ها و بهترین دیزاین ها برای تمامی مجالس عروسی افتتاحیه تولد تبریک و نیز تاج های مراسم ترحیم و عزا و یا مراسم شادباش.انواع سبد های زیبای گل ، دسته گل، باکس گل، گیاهان آپارتمانی و آموزش گل آرائی.

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۴۲ ب.ظ

گیاه آپارتمانی دیفن باخیا

از گیاهان آپارتمانی بسیار محبوب و با دوام برای محیط های آپارتمانی و اداری به شمار می آید.گیاهی است برگ زینتی. زادگاهش برزیل است. ساقه‌ها نرم و آبکی و نقش و رنگ برگها سبز رنگ بوده و آراسته به لکه‌های سفید کرمی و زرد کمرنگ است که از دو طرف برگ دیده می‌شوند. ساقه‌ها غالبا بدون انشعاب و برگهای انتهایی همیشه در حال رشد و فعالیت می‌باشند و برگهای پایینی به تدریج ریزند و ساقه حالت سخت به خود می‌گیرد. نسبت به عدم تهویه هوای اتاق و آبیاری بیش از اندازه حساس است.

نیازها:

نور:نور غیرمستقیم بهترین نور برای گیاه است و نسبت به نور مستقیم آفتاب حساس است و آسیب می بیند. در صورت کمبودِ نور، گیاه علفی و ساقه هایش دراز می شود.معمولاً در نور معمولی ساختمان خوب رشد می کند و به هر نوری به جز تابش مستقیم سازگار است .نژادهای برگ تیره نسبت به سایه مقاوم هستند.
گیاه را هر چند وقت یک بار بچرخانید تا برگ ها به یک طرف منحرف نشود .
دما:بهترین درجه حرارت برای آن بین 13 تا 18 درجه است، برای مدت کمی در 10 درجه نیز مقاومت می نماید ولی ممکن است برگهای پایین ریزش نمایند.در صورتی که درجه حرارت بالاتر 24 باشد غبار پاشی و آبیاری زیادی توصیه می گردد.معمولاً فقط در فصل زمستان باید در اتاق نگهداری شود و در بقیه فصول می تواند دمای محیط را تحمل کند؛ البته نسبت به سرمای بیش از اندازه حساس است .
آبیاری: با آب سبک بدون املاح توصیه می گردد. در تابستان هفته ای 2 تا 3 بار کافی است و در زمستان هفته ای یک بار. این گیاه نسبت به خشکی مقاومتر است تا آبیاری بیش از اندازه. اگر درجه حرارت پایین 16 درجه باشد اجازه دهید بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک شود.در بیشتر منازل به دلیل آبیاری بیش از اندازه گیاه پوسیده می شود و از بین می رود.
غذیه:هر ماه یک بار با کود مخصوص گیاهان زینتی ، گیاه را تغذیه مصنوعی نمایید. در فصل رشد باید به گیاه کود مایع کامل داده شود .
خاک:این گیاه به زهکشی خوبی نیاز دارد بنابراین خاک برگ برای این گیاه مناسب است (مخلوط یک قسمت خاک رس و یک قسمت کود حیوانی و دو قسمت برگ ). زیاد بودن کود حیوانی باعث پوسیدگی آن می شود.
تمیز نمودن برگها:با اسفنج مرطوب برگها را هر ماه تمیز نمایید.چون شیره آن سمی و با تماس به نقاط حساس بدن مانند لب، تولید تاول و لکنت زبان می نماید، به همین علت پوشیدن دستکش و یا شستن دستها در هنگام کار با این گیاه الزامی است. جهت تمیز نمودن برگها با دست چپ برگ را نگه دارید و با دست راست با اسفنج و یا پارچه مرطوب به ملایمت هر 3 هفته یک بار برگها را تمیز نمایید. مواظب باشید برگها خراشیده نشوند.
تعویض گلدان:فصل تعویض گلدان در ابتدای بهار و قبل از شروع رشد آن است.
عوارض و درمان دیفن باخیا:
برگها زرد و تار عنکبوت زیر آنها مشاهده می‌گردد: عامل ، کنه ریز قرمز است. هر دو هفته یکبار با سم کنه کش گیاه را سمپاشی نمایید تا علائم برطرف گردند.
برگها خشک شده و سقوط می‌نمایند: هوا خیلی گرم و خشک است. رطوبت خاک را بازدید و در صورت لزوم آبیاری نمایید. غبار پاشی را فراموش نکنید و گیاه را به محل خنک‌تری منتقل نمایید.
لکه‌های سوخته روی برگها است: در آفتاب غبارپاشی نموده‌اید ، اگر چه گیاه به غبار پاشی نیاز دارد ولی بهترین موقع آن صبح و عصر در سایه است.
بعضی از برگها و ساقه‌ها می‌پوسند: عامل آن قارچ بوتری تیس که خود ناشی از هوای سرد و مرطوب است، غبارپاشی را کمتر کنید. گیاه را در درجه حرارت 16 درجه سانتیگراد نگه دارید و با سم قارچ کش سمپاشی کنید.
برگها رنگ پریده و به سفیدی گرایش نموده‌اند: یا نور زیاد است و یا احتیاج به کود دهی دارد.شرایط را بازدید و نارسایی را رفع کنید.
زخمهای سفید پنبه‌ای شکل روی برگها و قاعده آنها مشاهده می‌گردد: حشره آفت عامل آن است. گیاه را هر دو هفته یکبار با سم حشره کش نفوذی سمپاشی نمایید.
برگهای پایین زرد و لکه‌های قهوه‌ای در حاشیه آنها مشاهده می‌گردد: آبیاری بیش از اندازه است. اجازه دهید سطح خاک گلدان در فاصله بین دو آبیاری خشک شود سپس با میزان کمتری آبیاری را انجام دهید.
برگهای پایین به طرف داخل می‌پیچند و خشک می‌شوند: کاملا طبیعی است با بالا رفتن سن گیاه برگهای پایین می‌ریزند. بهتر است گیاه را به محل خنک‌تری منتقل نمایید.
برگها رنگ پریده و سقوط می‌کنند: هوا خیلی سرد است. گیاه را به محل گرمتری منتقل نمایید.


گلفروشی آنلاین گل

ارسال گل به تمام نقاط تهران

بازدید از محصولات:www.golcode.com

بازدید از صفحه اینستاگرام:https://instagram.com/golcode

سفارش در تلگرام:https://t.me/golcodeservice

ویدئوهای ما در آپارات



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی